Αιμοδοσία

Συνεχίζοντας το προηγούμενο post σχετικά με την αιμοδοσία, θα μεταφέρω την δική μου εμπειρία σχετικά με το θέμα γιατί έτυχε να δώσω αίμα ακρίβως πριν από μία βδομάδα.

Οι άνθρωποι του συλλόγου αιμοδοτών (Μυτιλήνης) ήταν πολύ ευγενικοί και εξυπηρετικοί. Πρώτη εντύπωση άριστη. Αυτό πάντως που έλειπε ήταν ένα έντυπο ενημέρωσης για άτομα που δίνουν για πρώτη φορά αίμα ή έστω μια προφορική ενημέρωση. Το μόνο έντυπο το οποίο δίνανε ήτανε το καταστατικό του συλλόγου. Είχα αρκετές απορίες τις οποίες προσπάθησε να λύσει η γιατρός. Δεν ήξερα ότι θα πρέπει να είμαι ξεκούραστος και προβληματίστηκε λίγο πριν μου δώσει άδεια να δώσω αίμα. Τελικά με δική μου ευθύνη έδωσα…

Πάντως μετά την αιμοδοσία μου είπανε (μετά απο δική μου ερώτηση) ότι μπορώ να δίνω αίμα 3 φορές τον χρόνο (ανα 4 μήνες) ενώ ΔΕΝ μου είπανε ότι δεν πρέπει να οδηγήσω για 1 ώρα, να μην καπνίσω για 1 ώρα (παρόλο που δεν καπνίζω) και να μην πιω αλκοόλ την ίδια μέρα.

Οι πρωτοβουλίες που παίρνουν οι κατά τόπους αιμοδοτικοί σύλλογοι και οι λύσεις που προσφέρουν σε δύσκολες καταστάσεις είναι σίγουρα αναμφισβήτητες, αλλά θα μπορούσαν σίγουρα να προσφέρουν περισσότερη ενημέρωση σε μέλη αλλά και σε υποψήφια μέλη.


  1. nikosp

    Ale3 σχετικά με το θέμα κούρασης έχω την εντύπωση ότι όλα ισχύουν και όλα είναι σχετικά. Το καλύτερο είναι να ξυπνήσεις να φας πρωϊνό και να πας να δώσει αίμα μετά από κανένα 3ωρο. Δεν έχω ακούσει ξανά για θέμα ξεκούρασης, αλλά εικάζω ότι όπως και στην οδήγηση θα έχει να κάνει με τους υποτασικούς. 2 μέτρα άντρας όμως σιγά μην είχες πρόβλημα εσύ.😛

    Σχετικά με την ενημέρωση που λες μαζί σου. Και για τα φυλλάδια και για την ανεπαρκή ενημέρωση. Έχω την εντύπωση ότι εδώ κυρίως φταίει ότι οι περισσότεροι περιμένουν ενημέρωση μόνο από την τηλεόραση. Αν ψάξει κάποιος στο δίκτυο υπάρχει αρκετή πληροφορία για το θέμα. Μου έκανε εντύπωση ότι υπάρχουν τόσα ελληνικά site αιμοδοσίας και τόσοι σύλλογοι αιμοδοσίας. Εδώ βέβαια να μη θίξω και το θέμα της ελλιπούς εκπαίδευσης των επαγγελματιών υγείας. Πράγματα που δε τα διδάσκεσαι(γιατί άραγε?), αλλά περιμένεις να τα μάθεις αν τα μάθεις στην πράξη. Η ενημέρωση πιστεύω ότι είναι επαρκής γιατί και η εκπαίδευση είναι ανεπαρκής. Και σαν γνώση αλλά και σαν επαγγελματική συνείδηση. Τώρα για μη υπάρχοντα φυλλάδια τι να πω. Αυτοί που διαχειρίζονται τα χρήματα νομίζω ότι θα έχουν ένα λόγο παραπάνω. Το μόνο φυλλάδιο που έχω δει εγώ σε αιμοδοσία είναι ένα κλασικό άσπρο με κάποιες ερωτήσεις, το οποίο θα το σηκώσω κιόλας στο άλλο post για να υπάρχει. Δεν υπήρχε ούτε κάτι τέτοιο?!! Κατά τα άλλα δε θυμάμαι να έχω δει κάτι άλλο. Είναι αστείο αν σκεφτείς ότι υποτίθεται ότι υπάρχουν 2 περιοδικά για αιμοδοσία…

    Το δίκτυο είναι γεμάτο πληροφορίες οι οποίες θα μπορούσαν να δώσουν κίνητρο για εκπαίδευση και ενημέρωση πρώτα από το φορέα αυτής της γνώσης και εμείς στην Ελλάδα ακόμα ασχολούμαστε με τα στοιχειώδη…

    Ps: Προσπαθώ να βρω μια άκρη σχετικά με τα ping και τα trackbacks.




Leave a Reply

  • trasnlate


