Εκπαιδευτικά blogs στην Ελληνική πραγματικότητα – Συνέχεια

Συνεχίζοντας από το προηγούμενο post, “Εκπαιδευτικά blogs στην Ελληνική πραγματικότητα, part I“, έχουμε τα εξής:

Iστολόγια Πανελλήνιου Σχολικού Δίκτυου. Δείτε ποιοι είναι αυτοί οι Έλληνες εκπαιδευτικοί bloggers, καθώς και τα θέματα που τους απασχολούν. Στα περίπου 3332 Ιστολόγια του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου μόνο γύρω στα 20 έχουν φτάσει τριψήφιο αριθμό post. Η πλειοψηφία δυστυχώς αποτελείται από μονοψήφιους αριθμούς δημοσιεύσεων. Με μια σύντομη περιήγηση σε αρκετά ιστολόγια διαπιστώνει κανείς ότι αρκετά έχουν βγάλει και ανακοίνωση αποχώρησης από το “άθλημα”!!

Θα ήθελα να κάνω μερικά σχόλια εδώ. Πρώτον, έχω απορία τι επίπεδο δραστηριότητας και διάρκεια ζωής θα είχαν τα blog αυτά αν δεν ήταν αποκομμένα από όλο τος υπόλοιπο Ελληνικό Web. Τι εννοώ? Αν δεν είσαι χρήστης του Σχολικού Δικτύου – Sch.gr απλά δεν μπορείς να σχολιάσεις! Τα όσα λένε οι εκπαιδευτικοί δεν αφορούν και την υπόλοιπη Ελληνική “μπλογκόσφαιρα“? Υπάρχει κάποιος λόγος να τους κρατάει απομονωμένους το σχολικό δίκτυο? Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα του modetarion, η συγκεκριμένη επιλογή imho είναι λανθασμένη, να μη πω και απαράδεκτη!…

Δεύτερον, μου δίνεται η εντύπωση ότι πολλά τέτοιου είδους blogs, άνοιξαν με αφορμή το δεύτερο στάδιο της Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Εκπαίδευσης στην Εκπαίδευση. Το να δηλώνουν αποχώρηση(από τι??) κάποιοι μετά από μερικά post(εργασίες, δοκιμές -> ??) το βρίσκω αν μη τι άλλο λίγο κωμικό. Εκπαιδευτικό πόνημα δεν είναι ένα post με 10 γραμμές, χωρίς καμία μορφοποίηση, χωρίς κανένα reference, χωρίς κανένα σκοπό και στόχο πέρα από το να ξεμπερδεύουμε με την επιμόρφωση(αν ισχύει η υπόθεση που κάνω).

Δε θα κρίνω εγώ κατά πόσο το Web 2.0 μπορεί να αποτελέσει παιδαγωγικό εργαλείο στο Ελληνικό Σχολείο και Πανεπιστήμιο. Αν μη τι άλλο όμως ένας εκπαιδευτικός πρέπει να γνωρίζει τι εκπαιδευτικά “εργαλεία” μπορεί να έχει στην διάθεσή του. Ακούγεται συχνά η άποψη ότι δεν υπάρχει χρόνος. Ένας εκπαιδευτικός στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει κατά μέσο όρο 20-22 ώρες εργασία την εβδομάδα, 3 μήνες διακοπές το χρόνο. Ο λόγος που απολαμβάνει τέτοιο “σκανδαλωδώς” προνομιακό καθεστώς είναι γιατί προϋποτίθεται προετοιμασία του στο σπίτι καθώς και συνεχής επιμόρφωση. Αν οι εκπαιδευτικοί εφάρμοζαν και στην πράξη αυτή τη φιλοσοφία, φυσικά και δε θα υπήρχε πρόβλημα και δε θα μιλούσε κανείς για “σκάνδαλο”. Αν διδάσκει κάποιος με το τρόπο που δίδασκαν πριν 15-20 χρόνια, δε του φτάνουν οι ώρες της ημέρας για να ενημερωθεί για καινούριες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες, πρακτικές και τεχνολογίες, δεν υπάρχει θέμα??

Συνεχίζω αναφέροντας το Ξεblogare, τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό ο οποίος ολοκληρώθηκε. Τα blog που ξεχώρισαν μπορείτε να τα δείτε εδώ. Δε ξεχωρίζω νικητές και ηττημένους. Νικητές είναι όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν και δοκίμασαν κάτι καινούριο. Από εκεί και πέρα όμως? Στο προηγούμενο post ανέφερα μερικές πάρα πολύ καλές ιδέες, από τα blog “b(io)log” & “Ας μπούμε σε μια τάξη“, για την ενσωμάτωση των blogs στο σχολείο και την τάξη(γιατί όχι και την πανεπιστημιακή αίθουσα και εργαστήριο προσθέτω εγώ). Για παράδειγμα:

– Μπλογκ εκπαιδευτικού που απευθύνεται στους μαθητές του
– Μπλογκ σχολικής τάξης
– Μπλογκ ομάδας μαθητών
– Μπλογκ περιβαλλοντικής ομάδας σχολείου, σχολείου, πενθήμερης εκδρομής
– Εφημερίδα σχολείου
– Μπλογκ σχολικού εργαστηρίου

Αυτά θα τα δούμε? Πότε? Οι “μαθητές” που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα χρησιμοποιηθούν ως μια πρώτη μαγιά για να λειτουργήσουν κάποια από αυτά? Η επιμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα πράξεις, ή θα μείνει ως ανάμνηση του “τι ωραία παρέα είμασταν, και τι ωραία περνούσαμε”? Δεν νομίζω ότι χρειάζονται πλέον ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις ή να είσαι πληροφορικός για να ανοίξεις ένα blog σε μια έτοιμη πλατφόρμα πχ. Blogs.sch.gr, WordPress, Blogger, Pblogs, LiveJournal,etc. Αν μη τι άλλο οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν ECDL, ή κάποια άλλη επιμόρφωση στις ΤΠΕ. Δεν είναι όλοι οι μαθητές ή καθηγητές σε απομακρυσμένα χωριά χωρίς φως, ηλεκτρικό, νερό, δρόμους, internet και ότι άλλη δικαιολογία μπορεί να σκαρφιστεί κάποιος.

Ενδιαφέρον έχει το ότι και φέτος διοργανώνεται διαγωνισμός δημιουργίας μαθητικών ιστολογίων (blogs) από τον οργανισμό Συνεργασίας Σχολείων στην Ευρώπη eTwinning.

Με αφορμή την ανακήρυξη του έτους 2009 ως ευρωπαϊκή χρονιά Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης (801-11-38946, etwinning@sch.gr) έχει τη χαρά να διοργανώσει εθνικό διαγωνισμό eTwinning δημιουργίας ιστολογίων (blogs), με τίτλο «e-στολόγιο» και στόχο να αναδειχτεί η δημιουργική και καινοτόμος διάσταση της δράσης Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.

Οι ομάδες των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς τους που υλοποιούν ένα eTwinning έργο μπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό κατασκευάζοντας ένα ιστολόγιο (blog) όπου θα παρουσιάζουν τα κατά την άποψή τους καινοτόμα και δημιουργικά στοιχεία (δραστηριότητες, εκδηλώσεις, εργασίες κτλ.) του eTwinning έργου που υλοποιούν.

Οι κατηγορίες του διαγωνισμού είναι τρεις: 1. Νηπιαγωγεία και Δημοτικά 2. Γυμνάσια 3. Γενικά λύκεια και ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.

Αναλυτικές οδηγίες για τη υποβολή συμμετοχής παρακάτω.

Διαγωνισμός eTwinning e-στολόγιο!

Φαίνεται λοιπόν ότι θα ξαναγίνουν και φέτος “εκπαιδευτικά – μαθητικά” blog. Ίσως να ασχοληθούν και άλλοι, νέοι μαθητές και εκπαιδευτικοί με αυτά. Το ζήτημα όμως είναι να μη φτιαχτούν εξ’ ολοκλήρου για τις ανάγκες του πρώτου βραβείου αλλά για να έχουν ρόλο στην καθημερινότητα του σχολείου! Καλά τα παντεσπάνια και τα βραβεία αλλά και ας αναζητήσουμε και λίγο ψωμάκι και ουσία(sic^n)…

Φεύγω από τη “γκρίνια” και συνεχίζω με μερικά εκπαιδευτικά blogs που ξεχωρίζω (Οι άνθρωποι που προσπαθούν πρέπει να αναγνωρίζονται). Την αρχή θα κάνω με το blog της  κυρίας Τερέζα Γιακουμάτου. Στο ιστολόγιό της “Terra Computerata” θα βρείτε τους καθημερινούς προβληματισμούς της. Θα κάνετε μεγάλο λάθος όμως αν δεν επισκεφτείτε το site “Διαδίκτυο & Διδασκαλία – NetSchoolBook” για το οποίο απέσπασε το 2003 το 1ο βραβείο Mobius. Μπορείτε να διαβάσετε τις ερευνητικές της ανησυχίες εδώ.

Ένα ακόμα blog που θέλω να αναφέρω είναι του κ. Δαπόντες το “Προγραμματίζοντας στο SCRATCH“. Μου αρέσει γιατί διαπραγματεύεται ένα θέμα το οποίο είναι σύγχρονο, την “εκπαιδευτική” γλώσσα προγραμματισμού Scratch. Καλή η logo (άσχετα με το κατά πόσο τελικά αξιοποιήθηκε ή όχι στην Ελληνική εκπαίδευση), αλλά φαντάζομαι υπάρχουν και πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία. Να και ένας άνθρωπος που θέλει να τα αναδείξει. Επίσης θα είναι μεγάλο λάθος να μην επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ιδίου, “Dapontes.gr“. Στις σελίδες του υπάρχει πλήθος από ενδιαφέροντα άρθρα. Θα ήθελα να κλείσω με ένα ορισμό που δίνεται για το Scratch:

SCRATCH = προγραμματισμός στο Web 2.0 (κοινωνικό Web) με σύνθημα Φαντάζομαι-Προγραμματίζω-Επικοινωνώ

Κλείνω το θέμα Ελληνικά Eκπαιδευτικά Iστολόγια με μια μικρή λίστα:

  • Ας μπούμε μέσα σε μια τάξη. Ελπίζω φέτος, να βρεθεί τρόπος φέτος να μπει σε μια τάξη και να συνεχίσει τη πολύ καλή δουλειά που κάνει.
  • b(io)log. Θέμα ενδιαφέροντος η εκπαίδευση της βιολογίας. Μην αμελήσετε να επισκεφτείτε το επιμορφωτικό υλικό που υπάρχει στο ιστολόγιο.
  • Nature in Greece. Φωτογραφίες από την Ελληνική Φύση. Σε διαφορετικό ύφος από τα άλλα. Προσωπικά το βρίσκω εξαιρετικό.
  • sine qua non. Δε το έχω παρακολουθήσει αρκετά, αλλά με έχει κερδίσει το όνομα και το banner στο πάνω μέρος του.
  • Ελεύθερο Λογισμικό – Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Το ελεύθερο λογισμικό, με την άφιξη και του μαθητικού υπολογιστή OLPC – One Laptop Per Child, νομίζω ότι αφορά τους περισσότερους πλέον στην εκπαίδευση. Έχουμε και την γκρίνια ότι δεν υπάρχουν λεφτά…
  • Για τους μαθητές του Λυκείου και όχι μόνο… Δημιουργία των μαθητών του Γ.Λ. Αγίας Βαρβάρας στα πλαίσια του μαθήματος Πολυμέσα-Δίκτυα. Η παραπάνω πρόταση αρκεί για να το αναδείξω.
  • ο δυσλεξικός δάσκαλος. I’m always willing to learn , when you’ve got something to teach… Dyslexia as a pretext προσθέτω εγώ.
  • e-δέες για το νηπιαγωγείο. Δεν εντυπωσιάστηκα από το ιστολόγιο είναι η αλήθεια. Το θέμα του όμως το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον. Ελπίζω η εκπαιδευτικός να συνεχίσει τη προσπάθεια και αναζήτησή της!
  • multiplication. Ιστολόγιο από έναν πολύ εφυή και πολυπράγμων άνθρωπο, το οποίο έχω τους λόγους μου να πιστεύω ότι θα γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρον.
  • Με μιαν ακρούλα σύννεφου… Δεν περιγράφεται, διαβάζεται…
  • Ζωντανή Μάθηση. Απόψεις και προτάσεις για τη μάθηση, την εκπαίδευση, την παιδεία, την τεχνολογία, την τηλεκπαίδευση και τις διαδρομές που τις συνδέουν μεταξύ τους. Από τα ελάχιστα στο είδος του.
  • ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ-ΧΗΜΕΙΑΣ. Εξειδικευμένο μεν, με πληθώρα εκπαιδευτικού υλικού δε. Αποτελεί εκπαιδευτικό blog? Φυσικά(sic) και ναι.
  • 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης. Είναι όντως blog του γυμνασίου? Δε γνωρίζω. Αξίζει να αναφερθεί παρόλα αυτά.
  • dadamid’s blog. Θεματολογία τα Αρχαία και η Ιστορία.
  • Ηλεκτρονική Μάθηση. Θεματολογία του η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη μάθηση και τη διδασκαλία. Τομέας ο οποίος ενδιαφέρει και εμένα.
  • Εικονική Πραγματικότητα@Σχολικό Δίκτυο. Το γεγονός ότι έχει προσπαθήσει να εισάγει και να συζητήσει το θέμα του e-learning 2.0 με “υποχρεώνει” να αναφέρω και αυτό.
  • Sophia’s blog. Sometimes, the best answer is a more interesting question . Μου αρέσει το στυλ του…
  • Greek University Reform Forum. Στις σελίδες του μπορείτε να βρείτε κείμενα, συνδέσεις, αξιολογήσεις, καταγγελίες, και άρθρα εφημερίδων σχετικά με την ανώτατη παιδεία στην Ελλάδα και την ανάγκη μεταρρύθμισης της. Δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα υπόλοιπα, παρόλα αυτά μην αμελήσετε να το επισκεφτείτε!

Αν έχετε να προτείνετε και άλλα ενεργά και δραστήρια Ελληνικά Eκπαιδευτικά Iστολόγια be my guest.

Θα ήθελα να κλείσω τη συλλογή από link, με την ιστοσελίδα του OEDB – Online Education DataBase.  Στην κατηγορία OEDB-Library-Features θα βρείτε πραγματικά ένα θυσαυρό από resources. Αυτός αφορά και τους ενεργούς αλλά και τους επίδοξους εκπαιδευτικούς bloggers!😉

Τέλος τέλος(τέλος^2) θέλω να κλείσω με ένα video για την “φούσκα” του Web 2.0. “Here Comes Another Bubble“, λοιπόν, Winner of the 2008 Webby Award for Viral Video..

httpv://www.youtube.com/watch?v=I6IQ_FOCE6I


  1. Sensei Ping

    Άλλο ένα post-ποταμός με την εγγύηση ginko😉

    Θα σχολιάσω μόνο την απόφαση να μην επιτρέπονται σχόλια “από έξω” στα σχολικά blogs. Νομίζω είναι σωστή: ποιός ξέρει τι θα έβλεπαν τα μάτια μας αν επιτρέπονταν. Από μεγαλύτερους μαθητές που θα ήθελαν να κάνουν “καμιά πλάκα” μέχρι πολύ πιο ύποπτα πράγματα. Κατά την γνώμη μου το σχολικό δίκτυο είναι πολύ πλούσιο, το project θα μπορούσε να δουλέψει ως έχει. Απλά φαίνεται ότι ποτέ δεν μπόρεσαν να ενεργοποιήσουν τα παιδιά, γι’ αυτό και έβαλαν λουκέτο. Τι νόημα έχει να γράφει και να τα διαβάζει μόνος του ο εκπαιδευτικός; Φυσικά στο χέρι του ήταν να κάνει κάτι γι’ αυτό, αλλά..

    ΥΓ: Αυτό με το ECDL ήταν πετυχημένο😀
    ΥΓ2: Ακόμα πιο πετυχημένο ήταν το βίδεο. Εύγε!

  2. Το ECDL είναι πολύ αμαρτωλή ιστορία, να μην πω και οι επιμορφώσεις,…για αυτό άλλωστε και το ανέφερα. Εφόσον όμως έτσι λειτουργεί το πράγμα και μπορούν με αυτές τις πιστοποιήσεις κάποιοι να κάνουν ορισμένα πράγματα, γκουχ, γκουχ βλέπε μάθημα πληροφορικής…, ε ας σταματήσει η καραμέλα δεν είμαστε επιμορφωμένοι.😀
    Στην τελική, στα πάνω παραδείγματα, τα blog τα διατηρούν εκπαιδευτικοί, μη πληροφορικοί, με το μεράκι και το ζήλο τους(και τον επαγγελματισμό τους προσθέτω εγώ). Όποιος δε θέλει να ζυμώσει 10 μέρες κοσκινίζει λέει ο σοφός λαός….
    Σχετικά με τα σχόλια διαφωνώ στα εξής. Άλλο τα blog των σχολείων, εργαστηρίων, και άλλο τα blog εκπαιδευτικών, να μη σου πω και μαθητών(λυκείου ίσως). Οι δύο τελευταίες κατηγορίες νομίζω ότι έχουν περισσότερα να κερδίσουν παρά να χάσουν από το “διάλογο” με τον “έξω από το σχολείο” κόσμο.
    Όσο για τις “πλάκες”, μία λύση, πέρα από το moderation, είναι να μάθει κανείς να μην ταΐζει το αδηφάγο κήτος. Αν υπονόησες και σε εννόησα σωστά, η άλλη λύση είναι συχνό back up. Αλλά το βρίσκω too much. Μόνο οι μαθητές θα χάσουν από τέτοιες ενέργειες.

  3. Sensei Ping

    Νίκο δεν λέω ότι είναι η καλύτερη λύση να κόψεις επαφή με τον έξω κόσμο, απλά καταλαβαίνω γιατί το έκαναν. Αυτό που λέω είναι ότι ακόμη κι έτσι θα έπρεπε να δουλέψει το σύστημα, άρα κάπου αλλού βρίσκεται το πρόβλημα.

    Το δε αδηφάγο κήτος δεν το ήξερα, και έχω μείνει άναυδος! Thanks για το link, και εύχομαι περισσότεροι να ακολουθούσαν τις συμβουλές του!

  1. 1 Εκπαιδευτικά blogs « multiplication

    […] http://blog.e-healthgr.com/edu-blogs-in-greek-reality-part2/ […]




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


  • trasnlate


%d bloggers like this: